Definitieve overname van AMG PESCH

Telefoon:

Datum:

3 februari 2011

Op 22 december 2010 heeft ERIKS bekend gemaakt een voorlopige overeenkomst te hebben gesloten met de curator van AMG Pesch GmbH & Co. KG over de overname van belangrijke activa en bedrijfsactiviteiten van AMG Pesch, Keulen, Duitsland. Inmiddels is instemming van de mededingingsautoriteiten (Bundeskartellamt) verkregen en is de overname per 1 februari 2011 afgerond.

De activiteiten van AMG Pesch bestaan uit ontwerp, productie, marketing en verkoop van hoogwaardige pneumatische afsluiterbedieningen en van speciaal afsluiters voor de procesindustrie. AMG Pesch levert met name aan de machine- en apparatenbouw en de sectoren chemie, energie, farmaceutische industrie, levensmiddelentechnologie, pomp- en installatietechniek.

Naast de hoofdvestiging in Keulen heeft AMG Pesch vestigingen in Merseburg (Duitsland) en Nanjing (China). Het bedrijf kan bogen op een betrouwbaar personeelsbestand van ongeveer 80 medewerkers, een zeer brede kennis, lange ervaring, een doordacht en betrouwbaar productassortiment en op de modernste technologie op het gebied van afsluitertechniek. Het is daardoor een van de meest toonaangevende ondernemingen binnen deze branche in Duitsland.

Met deze overname breidt ERIKS Duitsland haar marktpositie binnen de procesindustrie aanzienlijk uit. De activiteiten van AMG Pesch worden als Core Competence Center geïntegreerd in de bestaande structuur van het ERIKS-netwerk in Duitsland. Hiermee vervolgt ERIKS haar strategie voor de completering van het productaanbod en het focussen op innovatieve, technologiegerichte activiteiten.