ERIKS neemt Hertel Industrial Sealings over

28 november 2011

ERIKS NEEMT HERTEL INDUSTRIAL SEALINGS OVER

Over Hertel Industrial Sealings (HIS)

Hertel Industrial Sealings is een op zichzelf staande werkmaatschappij binnen de Hertel-groep met een sterke marktpositie in afdichtingen in Nederland en België. Binnen ERIKS zal HIS de al bestaande marktpositie in Nederland en België versterken en in Duitsland biedt HIS een goede toegang tot het Ruhrgebied. Met ca. 100 medewerkers genereert HIS een jaaromzet van € 23 miljoen.

Over ERIKS

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment van werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten aanbiedt. Het huidige assortiment, inclusief de daarin opgenomen technische en logistieke dienstverlening, is verdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtingtechniek, lager- en aandrijftechniek, incl. reparatie en monitoring van elektromechanische componenten en installaties, industriële kunststoffen en gereedschappen en onderhoudsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 60 groepsmaatschappijen met vestigingen in 25 landen en levert aan meer dan 200.000 klanten. In het jaar 2010 heeft ERIKS een netto-omzet van € 1.1 miljard (USD 1.6 miljard) gerealiseerd. ERIKS is geheel in eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 16.0 miljard (USD 23,1 miljard) in 2010. Voor uitgebreide informatie verwijzen wij naar www.eriks.com