Overname Valves Entreprise S.L., Bilbao, Spanje

27 november 2012

ERIKS neemt de activiteiten over van Valves Entreprise S.L., Bilbao, Spanje

ERIKS heeft op 15 november 2012 de bedrijfsactiviteiten van Valves Entreprise S.L., fabrikant van “Double Block and Bleed – Dual Expanding Plug Valves”, uit Bilbao, Spanje overgenomen. Valves Entreprise is een goed bekendstaande onderneming op het gebied van speciale afsluiters. De onderneming, opgericht in 1993, is een van de toonaangevende fabrikanten van Dual Expanding Double Block and Bleed Valves. Door een innoverend afsluiter design en een voortreffelijke service is Valves Entreprise een zeer bekend merk dat geheel is goedgekeurd door de meeste toonaangevende industriële bedrijven op het gebied van tankopslag, raffinaderij, overslag en maritieme- en luchtvaarttankinstallaties.

Door de toevoeging van het assortiment van Valves Entreprise verkrijgt de ERIKS-groep een pakket strategische producten voor de snelgroeiende tankopslagmarkt.

De naam Valves Entreprise S.L. zal worden gewijzigd in “ERIKS Valves Entreprise S.L.”. De nieuwe onderneming zal profiteren van de engineering- en innovatiecapaciteit van het brede netwerk van ondernemingen van de ERIKS-groep wereldwijd.
Over ERIKS

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment van werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten aanbiedt. Het huidige assortiment, inclusief de daarin opgenomen technische en logistieke dienstverlening, is verdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtingstechniek, lager- en aandrijftechniek, incl. reparatie en monitoring van elektromechanische componenten en installaties, industriële kunststoffen en gereedschappen en onderhoudsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 65 groepsmaatschappijen met vestigingen in 26 landen en levert aan meer dan 200.000 klanten. In het jaar 2011 heeft ERIKS een netto-omzet van € 1,3 miljard (USD 1,9 miljard) gerealiseerd. ERIKS is geheel in eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 17,3 miljard (USD 24,1 miljard) in 2011.