ERIKS maakt overname bekend van IEC Control Shop

Januari 2013

Onderwerp

ERIKS maakt overname bekend van IEC Control Shop in de Verenigde Staten

Via haar dochteronderneming Industrial Controls heeft ERIKS IEC Control Shop overgenomen, een in Texas gevestigde distributeur van HVAC regelunits  die 20 jaar bestaat. IEC Control Shop heeft vestigingen in Fort Worth and Dallas, Texas. Met deze overname wordt het bestaande netwerk van Industrial Controls met 18 vestigingen uitgebreid naar het snel groeiende zuidwesten van de VS en de kust van de Golf van Mexico.

Met de toevoeging van IEC Control Shop worden de bestaande productielijnen en capaciteit van
Industrial Control uitgebreid. De synergie tussen beide ondernemingen stelt Industrial Controls in staat haar industriële productenportefeuille verder uit te rollen in de zuidwestelijke staten.  De fusie met IEC Control Shop geeft ons een geweldig platform om onze expansieplannen in de groeiende markt in Texas voort te zetten, aldus Joe Eichelberger, President en CEO van Industrial Controls. Wij zien ernaar uit onze uitstekende service in stand te houden en onze klanten tegelijkertijd een breder productassortiment te kunnen aanbieden.

Bruce Gray, President van IEC Control Shop, zal de twee nieuwste vestigingen van Industrial Controls in het zuidwesten van de VS leiden. Bruce beschikt over de brede klanten- en technische ervaring die nodig is om de operaties van Industrial Controls in de regio aan te voeren. Met deze fusie kunnen wij onze klanten beter bedienen doordat wij een bredere productselectie kunnen aanbieden, aldus Gray. Vergroting van haar dekkingsgebied in de zuidwestelijke staten was een essentiële doelstelling voor Industrial Controls, zodat zij nu in staat is verder te expanderen.

De overname is in december 2012 voltooid.

Over Industrial Controls

Industrial Controls, opgericht in 1976, is de voornaamste distributeur van regelaars, instrumentatie, automatisering en geautomatiseerde afsluiters in de VS. Industrial Controls bedient ruimt 10.000 grote klanten met de toonaangevende merken van de industrie door middel van haar nationale netwerk van vestigingen, catalogus verkoop en het internet. Voor meer informatie, zie www.industrialcontrolsonline.com.