ERIKS neemt C&C Industries, Inc. en CCTX Flow Products, Inc. in de Verenigde Staten en Canada over

Raad van Bestuur ERIKS nv

4 november 2013

Onderwerp

Industriële dienstverlener ERIKS heeft C&C Industries Inc. en CCTX Flow Products Inc. (“C&C” en “CCTX”) in respectievelijk de Verenigde Staten en Canada overgenomen.
C&C en CCTX zijn toonaangevende producenten en leveranciers van hoogwaardige afsluiters voor vele industriële applicaties met ruim twintig jaar ervaring. Beiden zijn gericht op de olie- en gasmarkten in de Verenigde Staten en Canada (drilling en exploratie, gasinzameling, compressor stations, raffinaderijen en petrochemische installaties). C&C is gevestigd in Houston, Texas en CCTX heeft het hoofdkantoor in Edmonton, Canada.

De acquisitie van C&C en CCTX versterkt de positie van ERIKS in de Noord-Amerikaanse olie- en gasmarkt. Verder wordt het bestaande ERIKS verkoop- en distributienetwerk vergroot met kwalitatief hoogwaardige producten, bekende merken en een professioneel verkoopapparaat.

C&C en CCTX hebben een businessmodel waarmee zij afsluiter-oplossingen leveren middels een netwerk van partners. De ondernemingen zullen na de overname doorgaan met de uitrol van deze strategie.
Zowel C&C als CCTX worden onderdeel van de ERIKS Noord-Amerika organisatie.

Over ERIKS

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment aan werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten levert. Het huidige productassortiment van ERIKS, inclusief de daarin opgenomen technische en logistieke dienstverlening, is onderverdeeld in vijf kern-activiteiten:stromingstechniek, afdichtingstechniek, lager- en aandrijftechniek, inclusief reparatie en monitoring van elektromechanische componenten en installaties, industriële kunststoffen, en gereedschappen en onderhoudsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 65 groeps-maatschappijen met vestigingen in 27 landen, die ruim 200.000 klanten bedienen. In het jaar 2012 behaalde ERIKS een netto-omzet van € 1,8 miljard. ERIKS is geheel eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 20 miljard in 2012.